Sunday, April 5, 2009

i.t.u k.e k.a.w.a.n








kawan??
cube korang consider patut ke seorang tu dipanggil kawan jika**

Situasi A:
bila kita takda duit..penah ke die tanya kita ad duit ke tak..??tgok kita ikat perot..x makan 2-3 hari semata2 sbb xde duit..nak pinjam malu!!die plak makan mewah je ari3..siap bercerita pd kita lg die makan ap arini?padahal masa tu meleleh air liur kita..mndgr kesedapan makanan yg die makan tu

Situasi B:
bila kita sakit@demam!!ad tak die tanya kita sihat ke tak?nak panadol@koyop??nak mintak tlg belikan ap2 makanan ke tak..temankan kita bila sakit..disebabkan lapo terpaksalah kita beli sendiri makanan..berjalan walaupun tak mampu..padehal masa tu tuhan je yg tahu sakit kita..!!

Situasi C:
bila kita dilanda masalah dgn boipren atau keluarga atau dgn sesape yg berkenaan..ad tak kawan kita penah tanya..ap masalah ko?ap jadi?sape yg buat ko seydeh?kalo die kawan sejati..mesti die da faham kan kalo kita seydeh..mesti muka kita da lain macam..takkan la masa kita tgh ad masalah..kita nak buat3 hepi..tergelak sana sini..buat3 senyum..mcm orang gile!!

Situasi D:
bila kita tgh sepi@sunyi!!penah ke kawan kita amik peduli..or ad ke die nak temankan kita..borak3 ke gossip2 ke??takpun kawan kita tu biarkan je kita duduk dlm gua sorang2..lantaklah ko dalam bilik tu..nak mati ke@nak nangis ke?nak buat ap je..asalkan ak hepi..asalkan arini ak terhibur..lari dr masalah..!!!

Situasi 4:
bila kita ad prob ngan stady?ad tak die cuba nak tolong.ke kalo die da faham..die fahamkan utk diri dia je..kita yg x pandai ni..terkinja2 nak faham..kadang2 sampai tak tido dibuatnya..sebab nak fahamkan bende tu..or masa kita tanya die ap yg kita x faham tu?ad tak die buat muka menyampah..mcm tak nak ajar!!yelah sebab kalo makin ajar kita yg x pandai ni!!buat rugi masa..n buang tenaga!!

Situasi 5:
bila kita mangun lambat utk pegi kelas..ad die penah peduli..kita da bangun ke belom..padehal kita dan die nak pegi kelas yg sama..tak kan sampai hati kan kawan kita tak nak kejotkan kita..sebab masing2 nak menuntut ilmu..Allah swt menggalakkan umatnya menuntut ilmu sampai ke tua..ilmu dan amalan boleh bawak sampai ke mati..

kalo korang rase penah mengalami situasi2 berikot..maknanya kawan yg korang anggap selama ni baik..n rase korang boley lama ngan die..!!
sebenarnya tidak
lupakan aje.sebab kawan mcm tu,,utk hari2 suka je..hari3 duka nescaya kamu dilupakan..










kawan3 yg banyak memberikan kenangan yg terindah n terbaik dalam idop aku!!!

1 comment:

daisyrose said...

ye2 gue skong gler komentar kamu..
hebat bangat..ssh nk cari kwn yg btoi2 ikhlas nk kwn ngn kite..
kebyakkan kwn akan berkwn ngn org yg konon pandai n leh dtg kn kebaikkn kpdnya..
pe2 pun pengalaman tlh mengajar kite..xde sape yg leh tlg kite di mase ssh..hanya diri sndri yg leh tlg dri sndri..

TENKIU Singgah

  

Jom share link blog korang ❤

✖DO&DONT✖

♥Kalau suka sama CIK ERYN♥
♥Sila klik pada TABUNG MASA DEPAN beliau♥
♥Di sebelah kiri blog♥

Paparan terbaik menggunakan Mozilla Firefox ye!!
Kalo rase belog CIK ERYN menyakitkan mata..memedihkan telinga
SILE KELUAR IKOT PINTU KANAN!!OK:)

♥ Senaman untuk menghilangkan mengantuk
atau stress ♥