Monday, March 22, 2010

Rewang and the kenduri story

-The rewang episode-
Jumaat yg lepas, saye telah diajak by Kak Azy and family untuk "merewang"..itu bahasa orang Joho, bahasa resminye bergotong royong. Pukol 2.30 ptg saya telah dijemput ke sane. Al-maklumlah cik Eryn mane de transpot nak begerak sana sini..!
Pd mulanye saye membayangkan puluhan orang yg akan dtg bergotong royong. Agak segan kalo ramai-ramai ni. Sebab saye bukan kenal semua family3 Kak Azy. Bile sampai, saye mula lega. Yang ade semua saya kenal. Ada uda, angah, mak ngah, and bbrp anak buah Kak Azy yg kiut miut.
Suke sangat dekat mereka
Saya diajak makan berkali-kali. Dengan kembang kempis saya menjamah makanan yg dihidangkan. Sedap sekali masakan-nya.Merveles.
Lepas siap makan, kami semua bertungkus lumus membungkus bunga telur dan "door gift" untuk diberikan pd tetamu yg dtg kenduri nanti..Pengantin perempuan siap turun padang tau!Excellent. Saya hanya tersenyum sumbing mendgr cerite-cerita lucu makcik-makcik yg umurnya lebey kurang sebaya mama saya. Biasela org pompoan. g0sip!
Lepas maghrib saya dihantar pulang. Job is done!




-The wedding episode-
Saya dijemput sekali lagi by Kak Azie pd hari Sabtu,11pagi dan d
itemani Yana, ex-rakan sekerja saya kat Wellward suatu masa dulu. Hari yg ditunggu-tunggu!Persandingan 2 pasangan merpati sej0li.
Abu and Yuri
. .
Sambil menunggu pasangan pengantin bersiap, kami melayan karenah Mawadah, anak buah Kak Azy. Seronok sangat sbb dapat berkumpul sama2 dgn budak2 Wellward. Yg da berenti ade, yg baru ade, yg masih berkeja pon ade. Makanan yg dihidangkan cukup mant0p!Saye sangat berselera.
" Congrate to the bride and bride r00m"





No comments:

TENKIU Singgah

Jom share link blog korang ❤

✖DO&DONT✖

♥Kalau suka sama CIK ERYN♥
♥Sila klik pada TABUNG MASA DEPAN beliau♥
♥Di sebelah kiri blog♥

Paparan terbaik menggunakan Mozilla Firefox ye!!
Kalo rase belog CIK ERYN menyakitkan mata..memedihkan telinga
SILE KELUAR IKOT PINTU KANAN!!OK:)

♥ Senaman untuk menghilangkan mengantuk
atau stress ♥