Thursday, July 22, 2010

Sebuah Keinsafan..

Fuhh..Tajuk tak nak gempak pulak.. Isyk isyk. Ni nak cita pasal anak2 zaman skrg..!

Kesian la tengok mak bapak yang tak bedosa kene sepak terajang, disisih and dipulaukan anak sendiri, dimaki hamun and dibuat mcm2 lg bende2 yg tak elok. Apelah nasib..?


Masa kecik2 dulu mak bapak duk jaga, duk bg makan, bg pelajaran. Tapi bile da besar, perangai mcm SETAN. Entah ape mende dalam kepala otak anak2 zaman skrg ni..! Macam da xde keje lain. Pantang ditegur da melenting. Padehal teguran mak bapak tu utk kebaikan diri sendiri. Bg cerah sikit masa depan.!


Bila ade mak bapak, langsung tak penah hargai. Bila da xde mak abah, baru lah nak menyesal tak sudah. Time tu la nak menangis2 kat tanah pekuburan mak bapak, nak mintak keampunan..


Ad satu kes yag i baca kat paper 2 mgu lepas. Sanggup die letak bapak die kat pusat jagaan orang bukan Islam. Dah tu pulak anjing duk bekeliaran kat rumah jagaan tu. Mana nak solat kalau da tempat dicemari dengan najis anjing.! Orang kate, mak bapak sanggup jaga 10 orang anak, tapi 10 orang anak tak sanggup nak jaga mak bapak. Lupe daratan punya anak. Mak bapak sanggup begadai harta bende, belapar nak bg korang belajar sampai pndai.!



i bersyukur sangat sebab dikurniakan mak bapak yang sangat sempoi and bersabar dengan karenah2 kami 3 beradik. Walaupun sorang2 tu mcm2 songeh, mama abah tak penah merungut. Kadang3 rasa seydeh sangat kalau ade pemintaan mama abah yang tak dapat i tunaikan.

" Al-maklumlah nobody perfect..! "

No comments:

TENKIU Singgah

  

Jom share link blog korang ❤

✖DO&DONT✖

♥Kalau suka sama CIK ERYN♥
♥Sila klik pada TABUNG MASA DEPAN beliau♥
♥Di sebelah kiri blog♥

Paparan terbaik menggunakan Mozilla Firefox ye!!
Kalo rase belog CIK ERYN menyakitkan mata..memedihkan telinga
SILE KELUAR IKOT PINTU KANAN!!OK:)

♥ Senaman untuk menghilangkan mengantuk
atau stress ♥